סגולת הטקסט

סגולת הטקסט
צריכים להשתמש בכתוב רק לשם רכישת תכונת ההשפעה.
אין שום טעם ללמוד את חכמת הקבלה כמו פיזיקה;
זה רק מעכב את התיקון.
נושא הלימוד הוא האדם עצמו:
כל העולמות נמצאים בתוכנו והאור מתגלה בנו.
העיקר, למשוך את האור.
(הרב מיכאל לייטמן, 16.02.11)

בטקסטים שנכתבו על ידי המקובלים, 
מסתתר הכוח שלהם, המחשבות שלהם
(הרב מיכאל לייטמן, 24.07.11)
כל כתבי הקבלה מיועדים עבור המקובלים, על מנת שיוכלו להעביר ביניהם את ההתפעלות וההתרשמות, את הידע על רשת הקשר בין הנשמות, שבה הם נמצאים, כדי שהם יצליחו לגלות מהר יותר את הכוח העליון, את הבורא, ולקדם נשמות אחרות לתיקון.
גם אנחנו יכולים להשתמש בכתבים האלה, אפילו מבלי לדעת ולהבין מה כותבים המקובלים זה לזה. הרי כל אחד מהם כותב ברמה שלו. אך אנחנו קוראים אותם, ומשתוקקים כמו ילדים קטנים לדעת מה הם כותבים שָם, מה הם רוצים להעביר זה לזה, על מה הם רוצים לספר. אנחנו פותחים את הספרים האלה של המקובלים הגדולים ורוצים להיות כמוהם, בחיבור ובהשפעה הדדית, כלומר להתחבר אליהם, לאותה מערכת הנשמות, שבה הם נמצאים בחיבור ביניהם, וגם אנחנו רוצים לתפוס את מקומנו ביניהם, באותו המעגל. ואז, בעזרת הכתבים האלה, אנחנו זוכים להתקדמות.
הרי בטקסטים שנכתבו על ידי המקובלים, מסתתר הכוח שלהם, המחשבות שלהם. ואם אנחנו רוצים להידבק אליהם, אז על ידי השתדלותנו להתחבר בינינו, כשאנו קוראים יחד את כתביהם, אנחנו כביכול מבקשים להיכנס למערכת הזאת, ולהתחבר לאותו המצב שבו הם נמצאים.

המקורות של חוכמת הקבלה זה תורת העולם
(ערוץ 'ספרי קבלה אמיתיים')
המקורות של חכמת הקבלה הם תורת העולם. כי המקורות האלה מסבירים לנו, איך בנוי העולם, איך הוא מתפקד, מאיפה הוא התחיל, ולאיזה סוף הוא יגיע ואיך. ויתר החכמות והמדעים בעולם הזה, הם מסבירים מה קורה בעולם הזה בלבד, ולכן הם לא עוזרים לתיקון העולם. כי תיקון העולם זה רק להתקשר לאור העליון ולפעול עימו. ולכן בלי ידיעת חכמת הקבלה, אין אפשרות לעשות תיקונים אמיתיים בעולם שלנו.

כשהנשמה תבין כל מילה
כשהנשמה תתחיל להבין כל מילה
שאלה: מאוד משכנעים אותי דבריו של בעל הסולם על כך שאין לנו שום אפשרות להבין בשכל הארצי את הרוחניות. הרי אם היו רוצים פשוט למשוך אותי, היו מבטיחים לי את ההיפך. אך בכל זאת זה מצער להכיר בכך שהיום אינני מסוגל להבין דבר.

תשובתי: אינך מבין מפני שאין לך את החושים הרוחניים: ההבנה הרוחנית, ההרגשה הרוחנית. אני תמיד נזכר בדוגמה בולטת מאוד שקיבלתי כשעבדנו על העיבוד המוסיקלי של ניגוני בעל הסולם. כל הזמן עמד לידינו החתול של בעל הדירה. אנחנו בכינו והתרגשנו והוא שכב לו שם בקור רוח, ורק הזיז מעט את אוזנו כשהמוסיקה הייתה חזקה מדי. הרי שנינו חיים בגופים בהמיים, באותו עולם, אך הוא אינו יכול להבין אותי. חסרה לו היכולת להרגיש. כיצד אפשר להסביר לחתול אלו רגשות אנחנו רוצים להביע במוסיקה?

אך תאמינו לי שללמד חתול להבין סימפוניה זוהי משימה מסובכת פחות מללמד אותנו להבין את הרוחניות. הרי הוא נמצא באותה הדרגה, בעולם הזה, ואנחנו חייבים לקבל השפעה חזקה הרבה יותר, השפעת האור העליון, שיביא אותנו להרגשת העולם הרוחני. ואז, לפי אותה ההרגשה, תתחיל מייד להבין כל מילה של המקובל. אתה תשמע מילים בשמיעה החיצונית ויתחילו להתגלות בך רגשות פנימיים. תאר לעצמך שאתה מדבר לחתול והוא לפתע התחיל להבין אותך…



סגולת הטקסט

לא חשוב כמה שהילד מבין, אלא מאותו קטע בדיוק שהוא קורא ולא מבין, נמשך אליו אור מקיף ששומר על הנשמה שלו, ואז לאדם הזה כבר בטוח לא יבואו מזיקים, כי הוא מוקף בכוח יותר עליון מהעולם שלנו. לכן חוכמת הקבלה היא קרש ההצלה של הילדים ושל עם ישראל ובכלל... הרב ד"ר מיכאל לייטמן


התופעה הזאת נקראת "סגולה"
(הרב מיכאל לייטמן, 26.02.11)
"מי שעדיין לא השיג את העולם הרוחני, קורא מבלי להבין את המתואר בספר. אין ספרים שיכולים להסביר לו את העולם הרוחני לפי הרמה שלו, לפי תכונותיו. העולם הרוחני מנוגד לגמרי לעולמו הנוכחי. ניתן להבין אותו רק על ידי רכישת תכונות ההשפעה והאהבה שלו. לכן, בהתחלה לומדים את חכמת הקבלה לא במטרה להבין את העולם הרוחני, אלא כדי לרכוש את תכונותיו. כשהאדם רוצה לרכוש את התכונות הללו, הלימוד מסייע לו לעורר בתוכו בהדרגה את הגילויים. התופעה הזאת נקראת "סגולה".

כשהוא מתחיל לרכוש את התכונות הרוחניות, הוא מתחיל להרגיש ולהבין את הנאמר בספרי המקובלים, ואז אותם הספרים הופכים עבורו לספרי לימוד והדרכה לעולמו החדש, העולם הרוחני.

[...] צריכים להשתמש בכתוב רק לשם רכישת תכונת ההשפעה. אין שום טעם ללמוד את חכמת הקבלה כמו פיזיקה; זה רק מעכב את התיקון. נושא הלימוד הוא האדם עצמו: כל העולמות נמצאים בתוכנו והאור מתגלה בנו. העיקר, למשוך את האור."


הַמִּקְצוֹעַ הָרוּחָנִי

הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיעור (04.03.08) על מאמר מתוך ספר 'שמעתי' 

הָאָדָם שֶׁמַּתְחִיל אֶת הַדֶּרֶךְ

הוּא לא יוֹדֵעַ וְלא יָכוֹל לָדַעַת

בְּאֵיזֶה מַצָּבִים הוּא נִמְצָא.

הוּא כְּמוֹ תִּינוֹק,

שֶׁלּא יוֹדֵעַ לְאֵיזֶה עוֹלָם

הוּא נוֹלָד.

אֶלָּא הוּא לוֹמֵד

וּמֵהַלִימוּד הוּא לְאַט לְאַט

כְּמוֹ יֶלֶד קָטָן שֶגָּדֵל,

מְקַבֵּל כּל מִינֵי הַבְחָנוֹת,

שֶׁנֶּאֱסָפוֹת בּוֹ לְעוֹלָם פְּנִימִי.

 –

כְּמוֹ שֶׁלּוֹמְדִים כּל מִקְצוֹעַ.

אָדָם שֶׁבָּא לִלְמוֹד נַגָּרוּת,

הוּא לא יוֹדֵעַ מַהוּ הַמִּקְצוֹעַ הַזֶּה.

אֶלָּא אוֹמְרִים לוֹ:

"זֶה עֵץ".

מַרְאִים לוֹ שֶׁהָעֵץ הַזֶּה

צָרִיךְ לַחֲתוֹך

כָּכָה אוֹ כָּךְ,

לְהַדְבִּיק בְּצוּרָה כָּזאת

אוֹ בְּצוּרָה אַחֶרֶת.

.

אֵיזֶה כֵּלִים יֵשׁ לוֹ לַעֲבוֹדָה,

אֵיזֶה דֶּבֶק לְהַדְבִּיק,

וּבְאֵיזֶה מַסְמְרִים

אַחַר כָּךְ לְהִשְׁתַּמֵּשׁ.

הוּא לוֹמֵד אֶת הַחוֹמֶר,

מָה אֶפְשָׁר לַעֲשׂוֹת

עִם הַחוֹמֶר הַזֶּה,

אֵיךְ הוּא מֵגִיב.

וְהוּא מַתְחִיל לְקַבֵּל בִּפְנִים

כּל מִינֵי הִתְפַּעֲלוּיּוֹת – הִתְרַשְּׁמוּיּוֹת,

מֵהַחוֹמֶר שֶׁהוּא עוֹבֵד עִימוֹ.

.

mikzoa-ruchani_small

אוֹתוֹ דָּבָר בַּלִימוּד הָרוּחָנִי.

אֲנַחְנוּ עוֹבְדִים עִם "עַצְמִי",

כּל אֶחָד עִם עַצְמוֹ,

כְּדֵי לְהַתְחִיל לְהַרְגִּישׁ,

אֵיךְ הוּא מֵגִיב

וְעַל מַה הוּא מֵגִיב.

 –

מַה הַתְּגוּבוֹת הַטִּבְעִיּוֹת שֶׁלּוֹ

וְאֵיךְ הוּא יָכוֹל אוּלַי

לְשַנּוֹת אֶת הַתְּגוּבוֹת שֶׁלּוֹ

וְלִשְׁלּוֹט עֲלֵיהֶן,

וְאֵיךְ הֵן שׁוֹלְטוֹת עָלָיו.

בְּמַה הַחֶבְרָה יְכוֹלָה לַעֲזוֹר לוֹ.

כְּלַפֵּי מִי הוּא צָרִיךְ

לְשַנּוֹת אֶת הַתְּגוּבוֹת.

לְמִי לְהִדַּמּוֹת,

מִמִּי לְהִתְרַחֵק,

כְּדֵי שֶׁלּא לְקַבֵּל מִמֶּנּוּ

אֶת הַצּוּרוֹת שֶׁלּוֹ.

אֵיךְ לְהִתְקַדֵּם לִקְרַאת

הַצוּרָה הָאִידֵיאָלִית,

וּמַהִי אוֹתָה צוּרָה אִידֵיאָלִית

שֶׁאָז הוּא יִקָּרֵא "אָדָם".

לָכֵן הַלִימוּד הָרוּחָנִי

נִקְרָא "הַשְׂכָּלָה צוּרָתִית",

כִּי הָאָדָם לוֹמֵד בּוֹ

אֵיךְ לְקַבֵּל עַל הַחוֹמֶר שֶׁלּוֹ

אֶת צוּרוֹת הַהַשְׁפָּעָה.

כדי שתיוולד מהר יותר
כדי שתיוולד מהר יותר
שאלה: בעל הסולם כתב שלפני שמתחילים ללמוד את חכמת הקבלה, צריכים להבין מהי. כיצד כל אחד יוכל ללמוד את שפתה, אם היא כל כך מסובכת?

תשובתי: כדי להבין מהי חכמת הקבלה, צריך לרכוש מסך כדי להתעלות מעל לאגואיזם שלנו ולראות את הפעולות הרוחניות. ואז תבין את המורה ותלמד ממנו מה לעשות הלאה. אתה תבין כל מה שהוא יאמר לך ותוכל לוודא את זה באופן מעשי, כאן ועכשיו, כפי שעושים התלמידים הרגילים בעולם הזה.

אך כל עוד לא נולדת ברוחניות, כיצד ניתן להסביר לך משהו? זה כמו לספר על העולם שלנו לעוּבָּר שטרם נולד ונמצא בינתיים ברחם אימו. כך גם המקובלים מדברים איתנו מהעולם האחר. אנחנו נמצאים בעולם הזה, בתוך הספֵרה שלו, כמו בבועה, אך מספרים לנו על מה שמתרחש מחוץ לגבולות שלו.

לכן הטקסטים הקבליים פועלים עלינו רק כ"סגולה". המאמרים עדיין מיועדים למתחילים, אך "תלמוד עשר הספירות" נכתב עבור מי שכבר נולד ברוחניות וניתן להסביר לו משהו בעולם העליון, ובזכות זה הוא יתקדם ויתחיל לקלוט ולהבין את העולם החדש שבו הוא נולד. ועבורך, העוּבָּר שנמצא בינתיים ברחם אימו, זהו רק תמריץ מעורר, גירוי להיוולד מהר יותר.



מנגנון שנקרא רב"ש מקשר אותנו עם הכוח העליון

כתבי רב"ש פותחים לנו את הדרך למטרת החיים, למטרת הבריאה. בלעדיו כל כתבי בעל הסולם היו נשארים חסרי מימוש פרקטי, כי לא היינו יודעים מה לעשות איתם כדי שיתגלו בנו. לכן עבודתו כל כך חשובה ונחוצה ואין לה שיעור. כי המנגנון הזה שנקרא רב"ש שהקים בחייו, מקשר אותנו עם הכוח העליון. ולכן המקובלים חיים בעולם, כי הם מחיים את המציאות, מקשרים אותה עם העליון. ורב"ש הצליח להוריד בשבילנו את כל השיטה לדרגות פרקטיות כאלה ממש כמו לתינוקות, שנוכל לממש אותה ולגלות את העולם הנסתר. הוא מוסר לנו את הנפש שלו, כדי שדרכה נוכל לגלות את כל הרוחניות. (מתוך ערוץ "ספרי קבלה אמיתיים", ספר אמת 71: מנגנון שנקרא רב"ש מקשר אותנו עם הכוח העליון.)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה