מוזיקה קבלית

מוזיקה קבלית

 הרחבה של השכל והרגשות

הרחבה של השׂכל והרגשות

איך הניגונים של העולמות הרוחניים (העליונים) יכולים לעצב ולעזור לתלמידים, שמזמן עוסקים בשיטה להשגת העולמות העליונים?

בזה שהם מדי פעם חוזרים לניגונים הללו, הם כל הזמן מוצאים בהם עמקויות יותר ויותר חדשות.

העניין הוא, שאנשים שלומדים את שיטת בעל הסולם מחשיבים אותו למורה שלהם (בה' הידיעה). הם נכנסים לאותו עולם שהוא גילה ומגלה עבורם כמורה ומוביל אותם אחריו. והם נעים אחריו, בזה שלומדים את מאמריו, מכתביו, כתביו הכתובים בהרבה כרכים, כגון "תלמוד עשר הספירות".

פרופסור קפיצה השווה את הספר הזה עם פיזיקה קלסית של כיתה י' של לנדאו-ליפשיץ. בשיחה איתי הוא אמר, שזה היסוד של כל הפיזיקה הרוחנית.

חוץ מזה, לבעל הסולם יש עבודה רצינית ביותר, "פירוש לספר הזוהר", שלפניו במשך 2000 שנה אף מורה רוחני גדול לא יכול היה לכתוב.

זהו ידע מעניין מאוד שכולל בתוכו בצורה מיוחדת ומדהימה את החיבור בין הרגש והשׂכל, כאשר אתה צריך על ידי השׂכל לבדוק את הרגשות ובעזרת הרגשות להרחיב את השׂכל, ששוב עוזר לך לבדוק ולברר את הרגשות.

כך אתה עובד בשני קווים: בעזרת הקו של הרגשות אתה מרחיב את השׂכל שלך, בעזרת השׂכל אתה מבין אילו רגשות חדשים מופיעים בך. שני הקווים, בהופכם לאחד, עוזרים לך להתחיל להרגיש את ההנהגה העליונה.

לכן תלמידיו של בעל הסולם, על ידי יצירת תפיסה חדשה בתוכם, כלי של ההנהגה העליונה, "החוש השישי", מרגישים אחרת את הניגונים הללו. הם כבר מנגנים אותם על הרגשות המפותחים שלהם, בעזרת השׂכל, ומבינים בשׂכל בעזרת הרגשות החדשים.

מוזיקה כביכול לא מסובכת של העולמות הרוחניים, מעלה באדם שכבות עמוקות ביותר של תחושות וידיעות עליונות חדשות. היא באופן מדהים נושאת בתוכה גם שׂכל וגם רגשות.


חוֹכְמַת הַנִיגוּן

  כתבי בעל הסולם, מאמר: "סגולת זכירה", עמ' 68

 מִי שֶמַרְגִיש בְּנַפְשוֹ

אֵיזֶה נְטִיָיה לְחוֹכְמַת הַנִיגוּן,

 וְהוּא מָצוּי בְּחִיסָרוֹן

 טֶרֶם קְנִיָיתָה,

 –

 הוּא לא יִשְקוֹט

 וְלא יָנוּחַ

 עַד שֶיַשִׂיג אֵיזֶה שִיעוּר

 מֵחוֹכְמַת הַנִיגוּן,

 וַאֲפִילוּ יאמְרוּ לוֹ

 שֶאֵין לוֹ תִקְוָוה

 לִהְיוֹת מְנַגֵן בַּעַל שִיעוּר,

 אֶלָא מְנַגֵן פָּשוּט,

 

 מִכּל מָקוֹם,

 לא יַפְסִיק מִשְאִיפָתוֹ

 וְיִסְתַפֵּק בְּמִיעוּט,

 וִיְפַזֵר כּוֹחוֹתָיו לְהַשִׂיג

 לְכל הַפָּחוֹת הַמִיעוּט

 שֶבִּיְכוֹלְתוֹ לְהַשִׂיג.

– 

  מַה שֶאֵין כֵּן,

 מִי שֶאֵין בּוֹ נְטִיָיה מִלֵידָה

 לִנְגִינָה,

 וּמַרְגִיש אֶת עַצְמוֹ בְּמֶזֶג

 הַשׂוֹבֵעַ מֵחוֹכְמָה זוֹ,

  –

 

אִם יָבוֹא אֵלָיו אֵיזֶה מְנַגֵן

 וְיאמַר לוֹ שֶיְפַזֵר כּוֹחוֹתָיו

 עַל חוֹכְמָה זוֹ,

 עוֹד טֶרֶם יִגְמוֹר שְאֵלָתוֹ,

 יַעֲנֶה לוֹ:

 –

 "אֲנִי מַרְגִיש וְיוֹדֵעַ בְּנַפְשִי,

 שֶלא אֶהְיֶה כְּלָל גְדוֹל הַדוֹר

 בְּחוֹכְמָה זוֹ,

 וְלִהְיוֹת נִמְנֶה בֵּין הֶהָמוֹן

 הַמְנַגְנִים הַפְּשוּטִים,

 הַאִם יֵש חִיסָרוֹן לָעוֹלָם בִּלְעָדַי?"



צורות יחסים של צלילים
(ערוץ "ניגון חיבור")
כמו שתווים בודדים הם לא יותר מצלילים, ורק סדר ההתקשרות ביניהם, איך שהם עוברים ובונים בנו צורה וסדר רגשות, גורם לנו התפעלות מהניגון, כך צורות היחסים בקבוצה, שמשתדלים לקשור כולם יחד, בהשתתפות האור העליון, זה גורם בנו התפעלות של הכלים מהאורות.
* * * * *

ה"לב" זה הרגשה, הלב מבין, 
וזה תמיד בא ביחד בחוכמת הקבלה
(הרב מיכאל לייטמן, 14.03.08)
בחוכמת הקבלה יש, שרטוטים, טבלאות, נוסחאות, ושיטה שהיא מאוד מאוד מדויקת. אמנם יש בה הרבה מאוד דברים שכאילו שייכים כולם לרגש שלנו, ואדם שלא נמצא בתוך המחקר הרוחני, בשבילו רגש זה משהו מופשט מאוד מהתכלית. אבל אצל אדם שנמצא בתוך הרגש, לדוגמה, אם הוא ילמד להיות  מוסיקאי, אז הוא ילמד חוץ מהמוסיקה וההתפעלות ממוסיקה, איך להבין אותה, איך לחלק אותה, איך להרגיש אותה ואיך להתייחס אליה. היא שייכת לאלף ואחת הגדרות. זאת אומרת, רוצים להוביל את האדם כמה שיותר קרוב להבנת ההרגשה.
אמנם אנחנו לא מסוגלים לכך, כי ההרגשה היא ברצונות, ורצונות אפשר ללמוד רק מתוך חוכמת הקבלה, אבל בכל זאת אנחנו מנסים לעשות את זה.
[...]
בחוכמת הקבלה האדם משיג את ההרגשה וההבנה ביחד. ההבנה הזאת מגיעה לאדם מתוך הבנת הרגשות שלו שבהם נמצאת התופעה, ואז הוא יודע את כל היוצרות, איזה כוח האור מפעיל על איזה כוח של הכלי, ולמה כתוצאה מזה האדם מרגיש כך. הוא מתחיל להבין מה זה נקרא "להרגיש". ה"לב" זה הרגשה, הלב מבין. וזה תמיד בא ביחד בחוכמת הקבלה.

 ניגונים של אהבה
ניגונים של אהבה
כאשר אנחנו שרים את הניגונים שנכתבו על ידי מקובלים, או שקוראים תהילים ושאר כתבים קבליים, אז צריכים להבין שהם כולם נכתבו ממצב של דבקות עם הבורא. לכן אין כאן עניין של עצבות, פסימיות, הרגשת קושי בעבודה.
כל מה שנראה כהתגלות של חולשה, עצבות, אלה הם רגשות הפוכים לגמרי ונובעים דווקא מתוך תקווה, השתוקקות לאהוב, מתוך האור, שכבר מאיר מרחוק, כמו עמוד השחר שעולה.
הניגונים האלה יכולים להישמע כמינוריים, בעצבות, שמביאים להרגשת קושי וחוסר כוחות, אבל זה לגמרי לא כך. הם נובעים מהשתוקקות, מדבקות, שמחה ומסירות. תנסו לשיר ולהרגיש אותן דווקא בצורה כזאת.
אותו הדבר שייך גם למזמורי תהילים. כל מיני מזמורים שנראים כטראגיים, בכי נורא של דוד, על זה שהוא נאלץ לברוח מכולם, ששונאים אותו ושהבורא עזב אותו, הם כולם נכתבו מדרגת דבקות גבוהה מאוד. ואנחנו צריכים להשתדל להרגיש את זה בניגונים האלה.

מילים חוצפניות של דוד המלך
(ערוץ "ניגון חיבור")
במילים חוצפניות אומר דוד המלך לבורא: "אני פונה אליך למען אחיי ורעיי, למען החברים שלי, למען האחים שלי, אחרת לא הייתי פונה". הוא עצמו נשאר בצד, ובכל הכוח פונה עבור החברים, שיקבלו מה שהם מבקשים, ויהיו כלי לגילוי ה'. וכך הוא מעמיד את אהבת החברים לפני אהבת הבורא.

ניגוני בעל הסולם  
לימוד עצמי 


לימוד ניגון 1: חסל סדר פסח - בעל הסולם

סרטון הדרכה ללימוד נגינה בפסנתר של ניגון 'חסל סדר פסח' מאת בעל הסולם - מצורפים אקורדים לתרגול



אקורדים לניגון חסל סדר פסח

2/4C C G C C Am Dm,G C X2 Gm Gm Cm Gm Gm Gm Cm Gm C G C G C G F,G C X2 מקרא אקורדים: אקורד דו = דו • מי • סול (C = C • E • G) אקורד סול = סול • סי • רה (G = G • B • D) אקורד פה = פה • לה • דו (F = F • A • C) אקורד לה מינור = לה • דו • מי (Am = A • C • E) אקורד רה מינור = רה • פה • לה (Dm = D • F • A) אקורד סול מינור = סול • סיb • רה (Gm = G • Bb • D) אקורד דו מינור = דו • מיb • סול (Cm = C • Eb • G)


לימוד ניגון 2: קדיש - בעל הסולם

סרטון הדרכה ללימוד נגינה בפסנתר של ניגון 'קדיש' מאת בעל הסולם - מצורפים אקורדים לתרגול



אקורדים לניגון קדיש

2/4 Am | Am | Am | Am Am | Am | Am | Am C | C | Am | Am F | Dm | E | Am C | C | Am | Am F | Dm | E | Am Am | Am | Am | Am Am | Am | Am | Am C | F | Dm | Dm F | G | C | C C | F | Dm | Dm F | G | C | Am Am | Am | E | Am סולו לניגון קדיש לה, סיb, לה. לה(נמוך), לה(גבוה), מי. סול סול סול סול סול, לה סול מי דו. מי מי מי מי מי, פה מי דו לה. לה דו, לה פה, מי רה דו רה מי. סול סול סול סול סול, לה סול מי דו. מי מי מי מי מי, פה מי דו לה. לה דו, לה פה, מי רה דו סי לה. לה, סיb לה סול פה סיb לה. לה(נמוך), לה(גבוה), סול פה מי, לה מי. סול סול סול סול לה. סול לה סול, פה מי רה. פה פה פה פה סול. מי רה דו רה מי. סול סול סול סול לה. סול לה סול, פה מי רה. פה פה פה פה סול. מי רה דו רה דו. דו סי לה מי, סי רה דו סי לה. מקרא אקורדים: אקורד לה מינור = לה • דו • מי (Am = A • C • E) אקורד דו = דו • מי • סול (C = C • E • G) אקורד פה = פה • לה • דו (F = F • A • C) אקורד רה מינור = רה • פה • לה (Dm = D • F • A) אקורד מי = מי • סול# • סי (E = E • G# • B) אקורד סול = סול • סי • רה (G = G • B • D)

 לכבודם של הגדולים
לכבודם של הגדולים
בעל הסולם כתב שיר לכת (מארש) לכבודם של אותם המעטים שהגיעו לגמר התיקון, לעלייה שלמה מעל האגו שלהם והשיגו אלטרואיזם מוחלט, תכונת השפעה ואהבה לזולת, למען כולם.
-
שיר לכת זה מוקדש לאותן אישיויות מעטות, שהצליחו לעשות את גמר התיקון האישי שלהם בכל הזמנים, בכל התקופות.
-
שיר הלכת מהלל ומשבח את האנשים הגדולים, שהשיגו את המערכת העליונה של הטבע כולו, כאות הוקרה על הייחודיות, ההתמדה, העקשנות, היכולת להתעלות מעל עצמם להפוך להיות במהלך החיים האלה אורחים בהיכלות הגבוהים של הבורא.
-

לימוד ניגון 3: מארש - בעל הסולם

סרטון הדרכה ללימוד נגינה בפסנתר של ניגון 'מארש' מאת בעל הסולם - מצורפים אקורדים לתרגול



אקורדים לניגון מארש
2/4 Em | Em | B | B Am | Am | F#○ | B | B G | B | B| Em Em | B | C , Am7 | B Em | Em | Em B | Am | B C , Am7 | B Em סולו לניגון מארש סי סי סי סי, סול סול פה# סול פה# מי. מי רה# מי מי, פה# פה#, מי פה# מי רה#. רה# רה# מי פה#, מי, רה#, דו סי לה, סי סי סי סי, מי רה# דו סי. סי סי סי(נמוך) סי(גבוה), לה# סי, לה# סי, לה# סי, פה#, סי פה#, סי פה#, סול פה# סול, פה# מי. סי סי סי מי, מי פה# מי רה#. רה# רה# מי פה#, מי, רה#, דו, סי. סי סי סי סול, סול מי סול. סי סי סי סול, פה# סול לה, סול פה#. סי סי סי לה, סול, פה#, מי רה# רה# רה# מי פה#, מי, רה#, דו, סי. מקרא אקורדים: אקורד מי מינור = מי • סול • סי (Em = E • G • B) אקורד סי = סי • רה# • פה# (B = B • D# • F#) אקורד לה מינור = לה • דו • מי (Am = A • C • E) אקורד לה מינור 7 = לה • דו • מי • סול (Am7 = A • C • E • G) אקורד פה#○ [דיאז מוקטן] = פה# • לה • דו (F#○ = F# • A • C) אקורד סול = סול • סי • רה (G = G • B • D) אקורד דו = דו • מי • סול (C = C • E • G)


לימוד ניגון 4: קריבו לי - בעל הסולם

סרטון הדרכה ללימוד נגינה בפסנתר של ניגון 'קריבו לי' מאת בעל הסולם - מצורפים אקורדים לתרגול



אקורדים לניגון קריבו לי
2/4 Bm | A | G | Bm Bm | A | Em | Bm | Bm Em | G | A | Bm Em | G | A | Bm Em | G | G(1/4) | A A | A | A | A Bm | Bm | A | Em | Bm Em | G | A | Bm סולו לניגון קריבו לי סי(נמוך) סי(גבוה) פה#. מי לה מי. רה מי לה סול פה# מי פה#. פה# רה סי, לה סי מי. מי סי, לה סול פה# מי פה#. מי פה#, מי פה#, רה דו# סי. לה, רה מי, לה סול פה# מי פה#. מי פה#, מי פה#, רה דו# סי, לה רה מי לה סול פה# מי סי. סי מי סול, סול לה סי סול, סול פה# מי סי, לה מי. רה, מי רה דו# רה מי, רה דו# סי. סי(נמוך) סי(גבוה) פה#, פה# רה סי, לה סי מי. מי סי לה סול פה# מי פה#. מי פה#, מי פה#, רה דו# סי, לה רה מי לה סול פה# מי סי. מקרא אקורדים: אקורד סי מינור = סי • רה • פה# (B = B • D • F#) אקורד לה = לה • דו# • מי (A = A • C# • E) אקורד סול = סול • סי • רה (G = G • B • D) אקורד מי מינור = מי • סול • סי (Em = E • G • B)


לימוד ניגון 5: אל המסתתר - ניגון בעל הסולם
סרטון הדרכה ללימוד נגינה בפסנתר של ניגון 'אל המסתתר' מאת בעל הסולם - מצורפים אקורדים לתרגול



אקורדים לניגון אל מסתתר


3/4 Dm | Dm | E | A
A  | A | Dm | Bb | A | A
Dm | Dm | E | A
A  | A | Dm | Bb | A | A | A | A
F | F | F | F | Dm | B♭| Gm | Dm

Dm | A | Dm | A
Gm | Gm | A | A
Dm  | Dm  | Dm | Dm
Dm | Dm | Dm | Dm
Dm  | Dm  | Gm | A
A  | A | A | Dm
Dm | F\c | B♭| Gm
A | A | Dm | Dm

סולו לניגון אל מסתתר
לה פה מי פה מי רה,
רה מי רה מי רה דו#.
דו# רה דו# דו# סיb לה,
רה רה רה פה מי, רה רה דו#.
לה פה מי פה מי רה,
רה מי רה מי רה דו#.
דו# רה דו# דו# סיb לה.
רה דו#, לה רה דו#, סיb סיb לה.
לה(נמוך) לה(גבוה) סול לה פה.
לה(נמוך) לה(גבוה) סול לה פה.
לה סול לה סיb לה,
סול סול פה מי לה רה.
לה רה רה רה, דו#.
לה רה רה רה, דו#.
סול סול סול רה דו#, סיb סיb לה.
לה סיb סול לה,
לה לה, פה פה פה פה.
לה סיb סול לה,
לה לה, פה פה פה פה.
רה פה פה, רה פה פה,
פה סול, פה פה מי.
מי סול סול, מי סול סול,
סול לה, סול סול פה.
רה פה פה, רה פה פה,
רה פה לה, סול פה מי רה דו# סיb לה, לה לה לה, פה מי רה.

מקרא אקורדים:
אקורד רה מינור = רה • פה • לה (Dm = D • F • A)
אקורד לה = לה • דו# • מי (A = A • C# • E)
אקורד מי = מי • סול# • סי (E = E • G# • B)
אקורד פה =  פה • לה • דו (F = F • A • C)
אקורד סול מינור = סול • סיb • רה (G = G • Bb • D)
אקורד סי במול  = סיb • רה • פה (Bb = Bb • D • F)


לימוד ניגון 6: להגיד בבוקר חסדך - ניגון בעל הסולם

לימוד ניגון 6: להגיד בבוקר חסדך - ניגון בעל הסולם
סרטון הדרכה ללימוד נגינה בפסנתר של ניגון 'להגיד בבוקר חסדך' מאת בעל הסולם - מצורפים אקורדים לתרגול




אקורדים לניגון להגיד בבוקר חסדך
2/4 Am | Dm | E | Am | Am
Am | Dm | E | Am | Am
Am | Dm | E | Am | Am
G | C | E | Am | Am
G | C | E | Am | Am

סולו לניגון להגיד בבוקר חסדך
דו מי מי, דו רה רה,
דו מי רה דו סי לה, מי.
דו מי מי, דו רה רה,
דו מי רה דו רה מי, לה.
דו מי מי, דו רה רה,
דו מי רה דו סי לה, מי.
סול לה, סול לה, סול דו.
רה מי רה דו רה מי, לה.
סול לה, סול לה, סול דו.
רה מי רה דו סי לה.

מקרא אקורדים:
אקורד לה מינור = לה • דו • מי (A = A • C • E)
אקורד רה מינור = רה • פה • לה (Dm = D • F • A)
אקורד מי = מי • סול# • סי (E = E • G# • B)
אקורד סול = סול • סי • רה (G = G • B • D)
אקורד דו = דו • מי • סול (C = C • E • G)

לימוד ניגון 7: בני היכלא (גרסה 1) - ניגון בעל הסולם
סרטון הדרכה ללימוד נגינה בפסנתר של ניגון 'בני היכלא (גירסה 1)' מאת בעל הסולם - מצורפים אקורדים לתרגול



אקורדים לניגון בני היכלא
4/4 Am , Dm | Am
E | E | E | Dm | Bdim | Bdim | E
E | E | Am | E | E | Dm
Bdim | Bdim | E
Am | Am | Am , E | E | E , Am
F | Dm | Bdim | Bdim | E

סולו לניגון בני היכלא:
מי, פה, רה פה מי.
מי פה סול# לה סול#, פה לה סול#.
סול# לה סי לה סול#, פה מי רה, מי פה רה.
רה מי פה רה, רה דו סי לה סול# לה,
רה מי פה, מי.
מי סי דו רה דו סי, סול# לה סול# פה מי.
מי לה, סול# לה סי דו, סי דו, לה דו סי.
סי רה, דו סי לה, סי לה סול# פה, לה פה מי פה, רה.
רה מי פה רה, רה דו סי לה סול# לה,
רה מי פה, מי.
מי לה, מי דו סי דו לה
לה מי רה פה מי, רה מי, רה מי, רה מי רה, דו סי רה דו.
מי רה, פה מי רה, דו סי לה, סול# לה רה.
רה מי פה רה, רה דו סי לה סול# לה,
רה מי פה, מי.

מקרא אקורדים:
אקורד לה מינור = לה • דו • מי (A = A • C • E)
אקורד רה מינור = רה • פה • לה (Dm = D • F • A)
אקורד מי = מי • סול# • סי (E = E • G# • B)
אקורד סי מוקטן = סי • רה • פה (Bdim = B • D • F)
אקורד פה = פה • לה • דו (F = F • A • C)




לימוד ניגון 8: הנה כחומר - ניגון בעל הסולם

סרטון הדרכה ללימוד נגינה בפסנתר של ניגון 'הנה כחומר' מאת בעל הסולם - מצורפים אקורדים לתרגול 




אקורדים לניגון הנה כחומר
2/4 Gm | Gm | Gm | Gm
Cm | Gm | E♭| Cm
A♭| Gm | D | Gm

Cm | Cm | Cm | Cm
Cm | Cm
Gm | Gm | Gm | Gm
B♭| F | E♭-D | Gm | Gm

סולו לניגון הנה כחומר:
רה סול, רה סול, רה סול.
סול סיb, סול סיb, סול סיb.
סול דו, רה דו סיb, סיb.
לה סול לה סיb סול.
סול דו, רה דו סיb, סיb.
לה סול לה סיb סול.

סול דו, סול דו. סול דו מיb רה דו, דו דו.
סול דו מיb רה דו, דו דו.
סול סיb דו סיb סול, סיb, סיb.
סול סיb דו סיb סול, סיb, סיb.
דו רה רה, רה פה דו דו,
סיb דו, לה סיb, סול.

מקרא אקורדים:
אקורד סול מינור = סול • סיb • רה (Gm = G • Bb • D)
אקורד דו מינור = דו • מיb • סול (Cm = C • Eb • G)
אקורד מיb במול = מיb • סול • סיb (Eb = Eb • G • Bb)
אקורד להb במול =  להb • דו • מיb (Ab = Ab • C • Eb)
אקורד רה = רה • פה# • לה (D = D • F# • A)
אקורד סיb במול = סיb • רה • פה  (Bb = Bb • D • F)
אקורד פה = פה • לה • דו (F = F • A • C)


לימוד ניגון 9: מסוד חכמים - ניגון בעל הסולם

סרטון הדרכה ללימוד נגינה בפסנתר של ניגון 'מסוד חכמים' מאת בעל הסולם - מצורפים אקורדים לתרגול


אקורדים לניגון מסוד חכמים
4/4 Dm | Dm | Dm | Dm
Em , A | Dm | B♭| A7 |  Dm

Dm | Dm | Dm | Dm
Em , A | Dm | B♭ | Gm | A | Bb
Em , A | Dm | B♭| A7 |  Dm

         2/4            3/4            2/4
Dm | Dm | Am | Am | Em | Am
Dm | Dm | Am | Am | Em | Am
Em , A | Dm | B♭| Gm | A | Bb
Em , A| Dm | B♭| A7 | Dm

סולו לניגון מסוד חכמים:
רה מי פה סול לה סיb סיb לה לה,
סיb לה לה,
סיb לה סיb לה סיb לה, רה לה.
מי פה סול לה סול, לה סול,
סול פה פה, סול פה פה,
פה, מי רה דו#, מי רה.

רה מי פה סול לה סיb סיb לה לה,
סיb לה לה,
סיb לה סיb לה סיb לה, רה לה.
מי פה סול לה סול, לה סול,
סול פה פה, סול פה פה.
פה מי רה סול.
פה מי רה פה.
מי פה סול, לה סול, לה סול,
סול פה פה, סול פה פה,
פה מי רה דו# מי רה.

לה רה. לה סי דו סי, רה דו סי, לה לה. סי, לה לה.
סול מי סול סי, לה.
לה רה. לה סי דו סי רה דו סי לה לה, סי לה לה.
סול מי סול סי, לה.
מי פה סול לה סול, לה סול,
סול פה פה, סול פה פה.
פה מי רה סול.
פה מי רה פה.
מי פה סול, לה סול, לה סול,
סול פה פה, סול פה פה,
פה מי רה דו# מי רה.

מקרא אקורדים:
אקורד רה מינור = רה • פה • לה (Dm = D • F • A)
אקורד מי מינור = מי • סול • סי (Em = E • G • B)
אקורד לה =  לה • דו# • מי (A = A • C# • E)
אקורד סיb במול = סיb • רה • פה  (Bb = Bb • D • F)
אקורד סול מינור = סול • סיb • רה (Gm = G • Bb • D)
אקורד לה מינור =  לה • דו • מי (Am = A • C • E)

נספח 
ניגוני המקובלים 

 מוזיקה קבלית

מוזיקה קבלית



בניגוניהם הייחודיים, המקובלים מבטאים את התרשמותם מהעולם הרוחני בצורת צלילים. כשהאדם מאזין למוזיקה הקבלית, הצלילים נכנסים לליבו ומכוונים את מיתרי נשמתו להרגשת העולם העליון

ניגוני בעל הסולם


אסופת ניגונים מאת בעל הסולם והרב ברוך שלום אשלג. כדי להרגיש את המדרגות הרוחניות שהמקובלים חוו, עלינו רק להאזין לניגוניהם ולרצות להתחבר באמצעותם להרגשת העולם העליון

שירת הרב"ש


העוצמה שמעביר המקובל בשירתו, היא אדירה ויכולה לחולל בנו פלאים. כדי לגלות את אותו הכוח הרוחני, עלינו רק לרצות להגיע אל מחוז השלמות שמתאר הרב"ש בשיריו


הרב ד"ר מיכאל לייטמן פותח צוהר אל המשמעות הפנימית של המוזיקה הקבלית. ביד אמן הוא מוליך את הצופה במשעולי החוויה הצרופה בהאזנה לניגוניהם המקוריים של הרב"ש ובעל הסולם



הצלילים הם האמצעי הישיר ביותר, הפשוט ביותר, לחולל בנו שינוי, שיגרום לנו לחוות משהו מהרוחניות. מקובלים תמיד כתבו שירים וניגונים יחד עם המאמרים המוכרים לנו. הצליל נכנס ללב האדם ומשנה אותו, מכייל אותו להרגשת העולם העליון, משום שניגוני המקובלים מבטאים את כל המדרגות וההרגשות של העולמות העליונים
כל אחד מאיתנו חווה מוזיקה בצורה שונה. לא ניתן להשוות את התרשמותם של שני אנשים מאותו הניגון. בסרט זה מסביר הרב לייטמן את המשמעות הפנימית המסתתרת מאחורי המוזיקה הקבלית. ביד אמן הוא מוליך את הצופה במשעולי החוויה הצרופה בהאזנה לניגוניו המקוריים של הרב יהודה אשלג, מגדולי המקובלים בכל הזמנים 

 השיר של בעל הסולם - הבהיר - מתוך הלב מבין

הַשִּׁיר שֶׁל בַּעַל הַסּוּלָם
ספר "תלמוד עשר הספירות" כרך א', עמ' 8
-
הַבָּהִיר! וּמִן שְחָקִים מַזְהִיר.
שָמָּה: מִבִּפְנִים לְפָּרוכֶת הַמָּסָךְ.
סוֹד צַדִּיקִים שָמָּה מִתְבַּהֵר!
וְיָאִירוּ יַחְדָּיו הָאוֹר וְהַחוֹשֶׁךְ.
טוֹב מְאוֹד, לַחֲקוֹר מִפְעָלָיו,
וְאֵלָיו הִזָּהֲרוּ מִשְּׁלוֹחַ יָד.
אָז תִּשְמְעוּהוּ, וְכה תִּפְגְּשוּהוּ,
בְּמִגְדָּל עוֹז, שֵׁם הַמְּיוּחָד!
וְיֶעֱרַב לָכֶם דְּבַר אֱמֶת,
לְדַבֵּר דָּבָר בְּלִי בָּר.
וְכָל שֶׁאַתֶּם תֶּחֱזוּ לָכֶם,
עֵינֵיכֶם תִּרְאֶנָה וְלא זָר!


* * * * *



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה